יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

פורסמה הצעה לתקן חשבונאות מספר 35 מדיניות חשבונאית, שינויים באומדנים חשבונאיים וטעויות/ מאת יהודה בר*

הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות אישרה לאחרונה הצעה לתקן חשבונאות מספר 35 מדיניות חשבונאית, שינויים באומדנים חשבונאיים וטעויות.
 
התקן המוצע מיועד לישויות המיישמות את כללי החשבונאות המקובלים בישראל, ואינו מיועד לחברות ציבוריות המיישמות את כללי התקינה החשבונאית הבינלאומית (ה-IFRS).
 
התקן המוצע מבוסס על תקן חשבונאות בינלאומי 8 מדיניות חשבונאית, שינויים באומדנים חשבונאיים וטעויות. מטרת התקן המוצע הינה לקבוע מדרג חשבונאי לבחירה של מדיניות חשבונאית, וכן לקבוע את הטיפול החשבונאי והגילוי במקרים של שינוי מדיניות חשבונאית, שינוי אומדן חשבונאי ותיקון טעויות.
 
התקן המוצע קובע, בין היתר, כי יש ליישמו ביחס לתקופות דיווח שנתיות המתחילות ביום 1 בינואר 2014 או לאחריו (כאשר אימוץ מוקדם של התקן אפשרי ובלבד שיינתן גילוי לכך). 
 
ניתן להעביר הערות לתקן המוצע עד ליום 28 בינואר, 2013.
 
להלן קישור לנוסח המלא של התקן המוצע, כפי שפורסם באתר המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות.
 
נהנית מהפוסט? הירשם לבלוג וקבל עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!
כל המידע הנכלל באתר זה הינו בבחינת מידע כללי בלבד, ואינו בגדר חוות דעת או ייעוץ משפטי מוסמך. בנוסף, האמור לעיל מהווה סקירה תמציתית ולא ממצה של העדכון הרלוונטי ולפיכך אינו מהווה תחליף לקריאת הנוסח המלא שלו. על הקורא/ת לקבל ייעוץ מקצועי ספציפי לפני כל פעולה משפטית או אחרת המסתמכת על הפרסומים באתר. המחברים ומנהלי הבלוג אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים.
______________________________________________
* הכותב הינו עובד במחלקה המקצועית ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר

אין תגובות: