יום שני, 16 באפריל 2012

טיוטת הצעה לתיקון החוק והתקנות בנושא הקמת מערכת הצבעות אינטרנטית

 
רשות ניירות ערך פרסמה, להערות הציבור (עד ליום 14.5.2012), טיוטת תיקוני חקיקה בעניין הקמת מערכת הצבעות אינטרנטית, באמצעותה יוכלו מחזיקי ניירות ערך להצביע באסיפות השונות באמצעות האינטרנט.

מהלך זה נועד לסייע בהגברת מעורבותם של מחזיקי ניירות ערך מקרב הציבור באסיפות, ומימוש כוח ההצבעה שלהם, על ידי כינון מערכת שתהפוך את אפשרות ההצבעה לפשוטה ונגישה.

מערכת ההצבעות המתוכננת תקשר בין חברי הבורסה לבין המצביעים הפוטנציאליים. חברי הבורסה יידרשו להעביר למערכת ההצבעות את כל הנתונים אודות המצביעים הפוטנציאליים המחזיקים בניירות ערך באמצעותם, וכן להעביר למצביעים את המידע הנדרש להם לצורך הצבעה באסיפה הרלוונטית. מערכת ההצבעות תייצר פלט של ההצבעה שנערכה באמצעותה ותעבירו לחברה או לגורם רלוונטי אחר שכינס את האסיפה (למשל נאמן למחזיקי אגרות חוב).

המודל המוצע לא נועד להחליף את האפשרויות הקיימות כיום (נוכחות פיסית באסיפות, הצבעה באמצעות מיופה כוח או באמצעות כתב הצבעה כשניתן), אלא מדובר בערוץ נוסף שנועד לאפשר למחזיקי ניירות ערך לממש את כוח ההצבעה שלהם.

נהנית מהפוסט? הירשם לבלוג וקבל עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!
כל המידע הנכלל באתר זה הינו בבחינת מידע כללי בלבד, ואינו בגדר חוות דעת או ייעוץ משפטי מוסמך. על הקורא/ת לקבל ייעוץ מקצועי ספציפי לפני כל פעולה משפטית או אחרת המסתמכת על הפרסומים באתר. המחברים ומנהלי הבלוג אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים.

אין תגובות: